Er wordt al zo veel geoordeeld over theatermakers; hoe zit het met het publiek? Dat draagt net zo goed bij aan de ervaring van een theatervoorstelling. Tijd om dat eens te recenseren dus.
Elk publiek krijgt drie sterren, want een recensie met drie sterren zegt niets over een voorstelling.
Het begon in 2014 met de eerste publieksrecensie, twee jaar later kwam er een langverwacht vervolg, en nu is er een volledige site voor uw leesplezier.
Een publieksrecensie is een momentopname, maar dat is een gewone recensie ook. Kunstkritiek dient volgens ons niet slechts als marketingtool. Maar als theatermakers onze recensies willen delen met ‘Nou, ons publiek verdient vijf sterren hoor!’, houden we ze niet tegen.
Lees ook het interview met onze recensent over onze filosofie en meer uitleg en disclaimers.
Onze werkwijze
Bij het recenseren van een publiek wordt gekeken naar: originaliteit, samenstelling van het publiek (diversiteit), groepsdynamiek, wat het werk van het publiek toevoegt aan het huidige culturele bestel en interactie met de voorstelling.
Een tip voor de redactie? Lees hier hoe u contact kunt opnemen (voor tips, scoops, klokkenluiden of schaamteloze zelfpromotie).